Uzyskanie zwrotu pieniędzy z biura podróży nie jest łatwe, ale są na to sposoby. W rzeczywistości istnieją sposoby, aby uzyskać zwrot pieniędzy bez konieczności radzenia sobie z biurem podróży w ogóle. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to dowiedzieć się, czy firma, z którą zarezerwowałeś swój hotel, jest licencjonowana do prowadzenia działalności w twoim stanie. Jeśli nie jesteś pewien, możesz sprawdzić w lokalnym rządzie, aby zobaczyć, czy mogą Ci pomóc. Jeśli firma nie może, będziesz musiał poszukać innego hotelu.
Czy można uzyskać zwrot pieniędzy od biura podróży?
Uzyskanie zwrotu pieniędzy od biura podróży może być nieco bardziej skomplikowane, niż może się wydawać. Istnieją jednak pewne sposoby na odzyskanie pieniędzy od biura podróży.
Po pierwsze, będziesz chciał sprawdzić politykę refundacyjną firmy. Zanim otrzymasz zwrot pieniędzy, będziesz musiał przedstawić dowód anulowania rezerwacji w dobrej wierze. Oznacza to, że musisz być wytrwały. Jeśli chcesz się upewnić, że możesz otrzymać zwrot pieniędzy, możesz rozważyć uzyskanie polisy ubezpieczeniowej dla podróżnych. Możesz również sprawdzić w swoim banku lub firmie obsługującej karty kredytowe, aby sprawdzić, czy masz roszczenie na swoim koncie.
Następnie będziesz chciał zebrać jak najwięcej dokumentów. Będziesz musiał wyjaśnić, dlaczego potrzebujesz zwrotu pieniędzy, a także przedstawić dowody. Niektórzy podróżnicy mieli szczęście i otrzymali zwrot pieniędzy. Jeśli jednak nie, być może będziesz musiał zadowolić się przyszłymi kredytami podróżnymi.
Wreszcie, będziesz musiał dostarczyć informacje o swojej karcie kredytowej do biura podróży. To może zająć trochę czasu, więc najlepiej mieć trochę gotówki pod ręką. W zależności od sytuacji, być może będziesz musiał poczekać kilka tygodni, zanim będziesz mógł odzyskać swoje pieniądze.
Podczas rezerwacji lotów, powinieneś zrobić małe badania na temat polityki refundacji linii lotniczych. Będziesz w stanie znaleźć te informacje w Internecie. W rzeczywistości większość linii lotniczych ma stosunkowo łagodną politykę anulowania rezerwacji.
Będziesz także chciał sprawdzić warunki swojego ubezpieczenia podróżnego. Niektóre agencje pokryją cię za opłaty za anulowanie, nawet jeśli nie masz planu. Możesz być również objęty ubezpieczeniem domu. Niektórzy podróżni byli nawet w stanie otrzymać zwrot pieniędzy od operatora karty kredytowej.
Jeśli zarezerwowałeś swoją podróż przez internetowe biuro podróży, takie jak Expedia czy Orbitz, możesz być uprawniony do otrzymania bonu kredytowego lub zmiany rezerwacji. Często ten rodzaj zwrotu jest łatwiejszy do uzyskania niż zwrot gotówki. Na przykład, Orbitz niedawno tweetował o “automatycznym” zwrocie pieniędzy za odwołane loty.
Jeśli potrzebujesz zwrotu pieniędzy od razu, możesz zadzwonić do swojego banku lub firmy obsługującej karty kredytowe po pomoc. Możesz również skontaktować się z biurem podróży w celu uzyskania pomocy. Proces może być mylący, zwłaszcza jeśli miałeś zmienić swój lot przez OTA. Jeśli nie możesz uzyskać potrzebnych pieniędzy, będziesz musiał złożyć skargę do firmy.
Australijska Federacja Biur Podróży zaleca sprawdzenie prawa konsumenckiego swojego stanu przed złożeniem wniosku o zwrot pieniędzy. Należy pamiętać, że zwrot pieniędzy nie zawsze jest najłatwiejszy do uzyskania, ponieważ linie lotnicze i OTA mogą nakładać różne opłaty i obciążenia.
Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów określiła zasady, których muszą przestrzegać firmy z branży turystycznej. Zaleca ona firmom oferowanie rozwiązań dla wszelkich zmian lub anulowania rezerwacji oraz ostrzeganie konsumentów o niebezpieczeństwach związanych z oszukańczymi transakcjami. Jeśli nie jesteś pewien, jakie masz prawa, możesz skontaktować się z Citizens Advice, aby dowiedzieć się więcej.
Czy można uzyskać zwrot pieniędzy po pandemii COVID-19
Uzyskanie zwrotu pieniędzy z biura podróży po pandemii COVID-19 może być trudne. Podczas gdy branża stara się odpowiedzieć na obawy konsumentów, wiele linii lotniczych przerobiło swoje polityki i nie spełniło jeszcze próśb klientów. Podróżni powinni jednak wiedzieć, że mają prawo do zwrotu pieniędzy na mocy prawa stanowego lub prawa zwyczajowego.
Przedstawiciele linii lotniczych opisali swoje wyzwanie związane z przetwarzaniem dużej ilości wniosków o zwrot kosztów, podczas gdy rzecznicy konsumentów wyrazili frustrację. Powiedzieli, że działania branży pokazują, że nie egzekwuje ona standardu.
Niektóre firmy oferują zwroty w postaci kredytu do wykorzystania w przyszłości. Inni oferują vouchery, które pomogą Ci zmienić rezerwację. Powinieneś zapoznać się z warunkami umowy i polityką anulowania linii lotniczych lub dostawcy usług turystycznych, aby ustalić, czy jesteś uprawniony do zwrotu lub kredytu.
Pandemia COVID-19 wpłynęła na plany podróży na całym świecie. Jeśli planowałeś podróż, a pandemia spowodowała, że linia lotnicza odwołała Twój lot, możesz być uprawniony do zwrotu pieniędzy. Należy skontaktować się z firmą, która odwołała lot, aby zażądać zwrotu pieniędzy. Jeśli posiadasz ubezpieczenie podróżne, możesz również mieć możliwość zgłoszenia roszczenia. Jeśli nie masz ubezpieczenia podróżnego, sprawdź swoje konto bankowe lub ubezpieczenie domu. Możesz również skontaktować się z ubezpieczycielem, aby dowiedzieć się więcej o swoich prawach.
Kilka linii lotniczych wydało zwroty za odwołane loty, ale niektórzy dostawcy nie. Departament Transportu otrzymał skargi na linie lotnicze, które nie zapewniają voucherów, oraz agentów biletowych, którzy ich nie wydają. Jeśli nie jesteś w stanie skontaktować się ze swoją linią lotniczą, możesz sprawdzić jej stronę internetową, stronę na Facebooku lub konto na Twitterze w celu uzyskania odpowiedzi. Jeśli nie jesteś w stanie uzyskać zwrotu pieniędzy od swojego dostawcy, powinieneś skontaktować się z państwową agencją ochrony konsumentów w celu uzyskania pomocy.
Branża lotnicza reaguje na napływ zakazów podróżowania, dostosowując rozkłady jazdy i odwołując loty. Jednak rozpatrywanie wniosków o zwrot pieniędzy również zajmuje trochę czasu. Australijska Federacja Biur Podróży szacuje, że otrzymanie zwrotów może zająć nawet 12 tygodni.
Urząd Ochrony Konsumentów Lotnictwa otrzymał od konsumentów dużą liczbę skarg dotyczących zwrotu pieniędzy. Urząd zbadał politykę refundacji linii lotniczych i agentów biletowych, jak również skontaktował się ze stanowymi agencjami ochrony konsumentów. Ponadto Urząd Ochrony Konsumentów otrzymał prezentacje od przedstawicieli linii lotniczych i grup broniących praw konsumentów. Ponadto Urząd Ochrony Konsumentów w Lotnictwie przypomniał agentom biletowym i przedstawicielom linii lotniczych o ich obowiązku zapewnienia zwrotu kosztów.
Niektóre linie lotnicze zmieniły również z mocą wsteczną swoją politykę refundacji. Na przykład, United Airlines oferuje kredyt na przyszły lot w przypadku anulowania lotu przez Covid. Ale większość linii lotniczych oferuje tylko vouchery na anulowanie podróży.
Podobne tematy