Odzyskaj to co potrzebujesz

Blog to przestrzeń, gdzie odzyskasz to co Cię straciłeś, ukoisz nerwy, wzbogacisz i wzmocnisz pewność siebie. Skupimy się na Twoim rozwoju.

Jak przywrócić Fanpage na Facebooku

Jak przywrócić Fanpage na Facebooku

Czy masz stronę na Facebooku, która została wyłączona lub została zamknięta, istnieje wiele sposobów, aby uzyskać go z powrotem i działa. Istnieje kilka prostych kroków, które można podjąć, aby uzyskać swoją stronę z powrotem online, w tym dodawanie ludzi do swojej strony i monitorowanie popularności fan page.

Załóż stronę fanowską

Utworzenie fanpage’a na Facebooku to świetny sposób na połączenie się z fanami. Mogą oni zadawać pytania, udostępniać zdjęcia i zamieszczać recenzje. Jest to również dobry sposób, aby zwiększyć swój biznes.

Facebook jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Zmienił on sposób, w jaki żyjemy i komunikujemy się. W rzeczywistości jest on odpowiedzialny za setki nowych stron internetowych. Warto jednak zadbać o to, by Twoja marka była widoczna w sieci.

Aby strona spełniała swoje zadanie, musi być unikalna. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby Twoja strona wyróżniała się z tłumu. Obejmują one użycie niestandardowej grafiki, aktualizację informacji i włączenie mediów społecznościowych.

Zdjęcie okładki jest pierwszą rzeczą, którą zobaczą odwiedzający, gdy wejdą na Twoją stronę. Twoje zdjęcie okładki powinno być duże, ale nie powinno wprowadzać w błąd. Powinno zawierać Twoje logo i nazwę marki. Powinno być obrazem, który daje odwiedzającemu solidne zrozumienie Twojej firmy.

Jest takie stare przysłowie, które mówi, że obraz jest wart tysiąca słów. Jeśli tworzysz fanpage, pamiętaj, że Twoje cover photo będzie się pojawiać obok Twoich postów. Najlepszy rozmiar to 820 pikseli na 462 pikseli.

Możesz zamieszczać zdjęcia, ale bardziej efektywne jest zamieszczanie filmów. Treści wideo są bardziej prawdopodobne, aby pobudzić udostępnianie i konwersację.

Ściana stron fanowskich to miejsce, w którym zobaczysz wszystkie komentarze swoich fanów. Możesz kontrolować sposób wyświetlania tych komentarzy w swoich ustawieniach.

Aplikacja RSS to świetny sposób, aby nowe treści trafiały na Twoją stronę. Może ona importować i wyświetlać wiele kanałów RSS. Możesz również dodać własne zdjęcie. Możesz nawet ustawić ją na automatyczną publikację.

Vanity URL to kolejna fajna sztuczka. To pozwala na zmianę adresu biznesowego do bardziej opisowej nazwy. Jest też łatwiejsza do późniejszego promowania.

Wybór odpowiedniej kategorii dla Twojej strony jest ważną częścią zwiększania Twojego SEO. Kategorie na Facebooku są posortowane alfabetycznie. Możesz również zmieniać swoją kategorię tak często, jak chcesz.

Tworzenie zdjęcia okładkowego

Niezależnie od tego, czy tworzysz stronę fanowską na Facebooku dla firmy, czy profil osobisty, Twoje zdjęcie okładkowe jest ważnym narzędziem. Jest to okazja do podzielenia się wartościami Twojej marki, zaprezentowania produktów lub usług oraz zachęcenia ludzi do podjęcia działań. Wysokiej jakości zdjęcie okładkowe pozwala na przekazanie wiadomości w kreatywny sposób i może pomóc Twoim fanom zrozumieć, o co Ci chodzi.

Najlepsze zdjęcia okładki na Facebooku mają punkt centralny, miejsce na tekst i negatywną przestrzeń wokół obrazu. Te elementy sprawiają, że Twoja kopia i temat wyróżniają się. Twoje zdjęcie powinno mieć minimum 820 pikseli szerokości na 360 pikseli wysokości na komputerach stacjonarnych, 640 x 360 na urządzeniach mobilnych.

Do stworzenia zdjęcia okładkowego na Facebooku możesz użyć profesjonalnie wyglądających szablonów, ale możesz też stworzyć własne, korzystając z Canvy lub Snappa. Te narzędzia do projektowania pozwalają na dostosowanie obrazu za pomocą tekstu, efektów i grafiki. Następnie możesz przesłać swoje zdjęcie lub wybrać je z biblioteki darmowych zdjęć.

Najlepsze zdjęcia okładki na Facebooku będą zawierać schemat kolorów, który wyrównuje się z kolorami Twojej marki. Możesz również użyć różnych bloków kolorystycznych po obu stronach zdjęcia okładki. Świetnym przykładem jest okładka Coca-Coli, która przedstawia grupę młodych dorosłych, klaszczących butelki coli.

Możesz również użyć gradientowego paska kolorów, który czerpie kolory z górnych zewnętrznych krawędzi zdjęcia nagłówkowego. Świetne zdjęcie okładki na Facebooku będzie miało dużą ilość miejsca na Twój przycisk call-to-action. To może pomóc wyróżnić się z tłumu i skierować widzów do kliknięcia w swój link.

Facebook będzie automatycznie przycinać swoje zdjęcie okładki na komputerach stacjonarnych. Jednak będzie rozciągać go mniejszy na urządzeniach mobilnych. Jeśli chcesz tego uniknąć, zapisz swoje cover photo jako plik PNG. Jest to zalecany format pliku, ponieważ ma on mniej niż 100 kilobajtów.

Oprócz zdjęcia z okładki, możesz wgrać na swoją stronę filmik. Jeśli chcesz przesłać film, wybierz opcję Prześlij zdjęcie/wideo. Następnie możesz zmienić orientację filmu na pionową, a jego miniatura pojawi się w obszarze zdjęcia okładkowego.

Dodawanie osób do swojego fanpage’a

Utworzenie fanpage’a to doskonały sposób na promowanie swojej firmy. Strona może być używana do udostępniania wiadomości, publikacji, wydarzeń lub czegokolwiek innego, co może zainteresować Twój rynek docelowy. Posiadanie fanpage’a może również pomóc w zapobieganiu blokowania Twojego Facebooka.

Najlepsze fanpage będą responsywne, zawierać przydatne informacje i dać wgląd w swoich odbiorców. Funkcja Page Insights to świetny sposób na sprawdzenie, czym interesują się Twoi fani, kiedy są najbardziej aktywni online i na jakie treści reagują. Jest to również świetne narzędzie do opracowania strategii treści.

Zaangażowanie fanów na Twojej stronie może być tak proste, jak wysłanie im wiadomości tekstowej. Możesz również stworzyć Fan Box, który pozwala ludziom dołączyć do Twojej strony nawet bez odwiedzania FaceBooka. Ta funkcja może być również przydatna podczas promowania strony na Twitterze.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie ludzi na Twój fanpage jest zastosowanie reklamy społecznej. Możesz przeprowadzić konkurs lub zaoferować natychmiastową nagrodę dla osób, które dołączą do Twojej strony. To może zwiększyć liczbę followersów, których masz.

Umieszczenie linku do fanpage’a na Facebooku na swojej stronie internetowej lub w newsletterze e-mailowym to dobry pomysł. Możesz go również umieścić na swoich wizytówkach lub broszurach. Kluczem jest upewnienie się, że używasz odpowiedniego schematu kolorów. Dzięki temu Twoja marka będzie od razu rozpoznawalna.

Możesz również wybrać, czy Twoje posty fanów będą widoczne na Twojej Osi czasu. Możesz zamieszczać zdjęcia i filmy, a także komentować artykuły innych osób. Jeśli jesteś dużą stroną z dużą ilością spamu, możesz chcieć zakazać wszystkich postów fanów.

Możesz użyć widżetu Live Stream, aby komentować wydarzenia na żywo. Spowoduje to wysłanie twoich komentarzy bezpośrednio do strumieni twoich znajomych, umożliwiając im zobaczenie go również.

Innym sposobem na przyciągnięcie ludzi do Twojego fanpage’a jest zamieszczenie zabawnego wideo. Świetnym przykładem jest powitalny filmik Steve’a Spanglera na fanpage’u. Jego wideo zawiera przycisk “lubię to”, który sprawia, że widzowie chcą zostać fanami.

Monitoruj popularność swojego fanpage’a

Niezależnie od tego, czy próbujesz zwiększyć popularność swojego fanpage’a na Facebooku, czy po prostu chcesz nim zarządzać, powinieneś znać różne dostępne narzędzia. Na przykład, możesz użyć aplikacji Facebook Page Manager, aby śledzić aktywność swojej strony fanowskiej. Jest to darmowa aplikacja, która pozwala na monitorowanie stron konkurencji, odpowiadanie na posty i dostosowywanie aktualizacji e-mailowych. Co więcej, możliwe jest również zaplanowanie postów z wyprzedzeniem.

Kolejnym narzędziem jest panel Insights Facebooka. Pozwala on na wyświetlenie migawki treści, które osiągają najlepsze wyniki. Zawiera on takie metryki jak współczynnik klikalności i zaangażowania. Wskaźnik zaangażowania to procent osób, które kliknęły Twoje posty i zaangażowały się w nie.

Jak zapewne wiesz, ważne jest, aby tworzyć oryginalne treści. Powodem jest to, że użytkownicy wolą widzieć oryginalne i jakościowe treści. Na przykład, nie chcesz publikować tej samej treści na swojej stronie w kółko. To ostatecznie spowoduje mniejszą liczbę zaangażowań. Dlatego upewnij się, że Twoje treści są unikalne i pochodzą z godnego zaufania źródła.

Wybierając swoje zdjęcie okładkowe, postaraj się stworzyć identyfikację wizualną dla swojej marki. Rozważ użycie schematu kolorów znaku towarowego. To pomoże Ci ustalić ciągłość i stworzyć rozpoznawalność marki. Możesz także spróbować użyć swojego logo lub osobistego zdjęcia jako swojego rzecznika.

Możesz również spróbować zamieszczać więcej filmów i zdjęć. Te będą bardziej prawdopodobne, aby napędzić udostępnianie i komentarze. Możesz również użyć swojego bloga do promocji swojej strony na Facebooku. Na przykład, możesz zamieścićPo Godzinachdo swojej strony w newsletterze.

Jeśli nadal nie jesteś pewien, jak monitorować popularność swojej strony na Facebooku, możesz odwiedzić Facebook’s Creator Studio, aby dowiedzieć się więcej. Będziesz mógł poznać dane demograficzne swojego fan page’a, jego ślad cyfrowy i szczegóły dotyczące osób śledzących. Możesz wtedy zdecydować się na dodanie swoich fanów do grupy lub zbanowanie ich z Twojej strony.

Możesz również sprawdzić sekcję Insights Facebooka, aby zobaczyć, jak działa Twoja strona fanowska. Obejmuje to metryki dotyczące świadomości marki, polubień i kliknięć na Twoją stronę internetową.

Podobne tematy

Udostępnij